Oferowane przez nas produktu ceramiczne i szklane można zdobić na wiele sposobów. Te kilkanaście technik zdobienia pozwoli wybrać Ci tę najbardziej odpowiednią. Technik dekoracji cechują się różnorodnymi właściwościami. Najczęściej wykorzystywanym sposobem zdobienia jest technika zwana „Kalkomania Ceramiczna”. Dosyć często klienci wybierają tak zwaną technikę „xpression, czyli inaczej kalkomania organiczna, a także druk bezpośredni. Ich wspólną cechą jest to, że wykorzystują najbardziej znaną metodę wykonywania nadruku jaką jest sitodruk.
Wszystkie stosowane technologie charakteryzują się różnymi zaletami a także, co równie ważne swoimi ograniczeniami. Mamy nadzieję, że poniższy materiał uświadomi Was nieco bardziej i pomoże lepiej wybrać Państwu najlepszą opcję dla wybranego kubka czy filiżanki.
1. Basecolor
Wszkliwne, natryskowe zabarwianie porcelany reklamowej.
Najważniejsze atrybuty:
- Barwienie na jeden z 11 dostępnych kolorów.
- Wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne.
- Odporność barwienia na zmywanie w zmywarkach.
- Możliwość stosowania na wybranych produktach porcelanowy.
- Łączenie z technikami zdobień: kalkomania ceramiczna, kalkomania organiczna – Xpression, druk bezpośredni, Sensitive Touch.
- Temperatura wypału 1200 stopni.
Można go łączyć z innymi technikami zdobienia:
- Basecolor w połączeniu z Kalką Ceramiczną.
- Basecolor w połączeniu z Drukiem Bezpośrednim.
- Basecolor w połączeniu z Sensitive Touch.
- Basecolor w połączeniu z Sensitive Touch z efektem Monolith.
Dostępne warianty barwienia Basecolor to: barwienie na zewnątrz, wewnątrz a także na zewnątrz i wewnątrz.
To kolory barwienia Basecolor:
2. Hydrocolor
Natryskowe, naszkliwne barwienie zewnętrznej powierzchni wybranych, białych produktów.
Najważniejsze atrybuty:
- Barwienie na dowolny kolor Pantone.
- Odporność na zmywanie w zmywarkach wynosząca min. 400 cykli. Technologia nie gwarantuje odporności na uszkodzenia mechaniczne (zadarcia).
- Kolory błyszczące, matowe, metaliczne, lustrzane i neonowe.
- Łączenie z technikami zdobień: kalkomania organiczna – Xpression, Sensitive Touch (piaskowanie).
- Temperatura wypału 180 stopni.
Dostępne warianty barwienia Hydrocolor w macie lub w w wersji błysk:
-
- Hydrocolor barwienie standardowe.
- Hydrocolor barwienie z obniżonym rantem.
- Hydrocolor barwienie ucha.
Hydrocolor neonowy – dostępne są 4 wersje kolorystyczne: neonowy zielony, żółty, pomarańczowy i neonowy różowy.
Hydrocolor metaliczny błyszczący i matowy oraz lustrzany.
Można tą technikę barwienia łączyć z innymi:
- Hydrocolor w połączeniu z Xpression – kalkomanią organiczną.
- Hydrocolor w połączeniu z Sensitive Touch Color Plus.
- Hydrocolor w połączeniu z Sensitive Touch z efektem Monolith.
- Hydrocolor metaliczny w połączeniu z Sensitive Touch z efektem Monolith.
Także z:
- Hydrocolor metaliczny w połączeniu z Sensitive Touch Color Plus (białe, matowe szkliwo).
- Hydrocolor w połączeniu z Sensitive Touch Color Plus (czarne, matowe szkliwo).
- Hydrocolor neonowy w połączeniu z Sensitive Touch Color Plus. H
- ydrocolor neonowy w połączeniu z Sensitive Touch Color Plus (czarne szkliwo).
3. SOFT TOUCH (HYDROCOLOR)
Jest nowością w zdobieniu technologią Hydrocolor. Uzyskanie przy barwieniu produktu subtelnej i wyjątkowo ekskluzywnej powłoki.
Najważniejsze atrybuty:
- Barwienie na dowolny kolor Pantone U.
- Satynowa, delikatna i miękka w dotyku struktura zdobienia.
- Odporność na zmywanie w zmywarkach wynosząca min. 400 cykli.
- Łączenie z technikami zdobień: kalkomania organiczna – Xpression, Sensitive Touch – Piaskowanie.
- Zdobienie wykonywane na całej, zewnętrznej części produktów.
- Technika możliwa do stosowania na białych produktach porcelanowych i ceramicznych.
- Soft Touch dostępny dla wszystkich, dla których dostępna jest technika Hydrocolor.
- Temperatura wypału 180 stopni.
4. MULTICOLOR
Natryskowe, naszkliwne barwienie wewnętrznej powierzchni porcelany i ceramiki reklamowej.
- barwienie na dowolny kolor PANTONE
- Wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne.
- Odporność barwienia na zmywanie w zmywarkach.
- Łączenie z technikami zdobień: : kalkomania ceramiczna, kalkomania organiczna – Xpression – kalkomanią organiczną, druk bezpośredni.
- Możliwość stosowania na wewnętrznej części wybranych produktów porcelanowych i ceramicznych.
- Temperatura wypału 900 stopni.
Zalety technologii Multicolor – kolorowe wnętrze kubka:
- pełna odporność na zmywanie w zmywarkach,
- barwienie na dowolny kolor PANTONE,
- możliwość łączenia z innymi technikami zdobienia,
- realizacja już od 108 sztuk.
Ograniczenia tej technologii:
- dostępność wyłącznie na wybranych fasonach kubków i filiżanek reklamowych.
- Z powodu specyfiki procesu produkcyjnego ceramiki reklamowej na niektórych produktach po barwieniu Multicolor może uwydatnić się, wcześniej niewidoczna, faktura szkliwa.
Przykłady zastosowania technologii Multicolor:
- Multicolor z Kalkomanią Ceramiczną/Organiczną.
- Multicolor z Sensitive Touch Color Plus.
- Multicolor z Sensitive Touch.
- Multicolor z Sensitive Touch Color Plus.
5. Kalkomania ceramiczna – matowa paleta kolorów.
To doskonałe uzupełnienie popularnej techniki zdobienia kubków o bardzo modną paletę farb matowych. Tego typu forma zdobienia wykorzystuje metodę sitodruku pośredniego. Zdobienia nanoszone są na kubek przy pomocy specjalnego papieru (kalki). Niepodważalnymi zaletami tej metody jest możliwość uzyskania unikatowej, matowej struktury drukowanej farby oraz możliwość łączenia jej z farbami błyszczącymi. Stosowana kolorystyka farb matowych definiowana wg palety Pantone U.
Zalety nadruku kalkomanią matową:
- druk projektu farbami matowymi (PANTONE U) oraz łączenie z błyszczącą paletą kolorów,
- duża powierzchnia reklamowa,
- możliwy efekt zdjęcia i rastrów,
- możliwość personalizacji,
- nadruk odporny na zmywanie w zmywarce. Gwarancja na okres 1 roku
Ograniczenia wynikające z nadruku kalkomanią matową:
- minimalna grubość linii: w pozytywie 0,2 mm, w negatywie 0,4 mm,
- minimalna wielkość pisma: w pozytywie 7 pkt., w negatywie 10 pkt.
- nadruk nanoszony ręcznie. Możliwe odstępstwa w pozycji logo o 1-2 mm.
6. Kalkomania szklarska.
To również bardzo popularna technika zdobienia kubków wykorzystująca metodę sitodruku pośredniego. Zdobienia nanoszone są specjalistyczny papier i dalej ręcznie nanoszone na wybrany produkt. Niepodważalnymi zaletami tej metody jest możliwość zdobienia dużej powierzchni kubka i uzyskania efektu zdjęcia oraz rastrów. Kalkomania szklarska wypalana jest w zakresie temperatur 600 st, co gwarantuje jej odporność na zmywanie w zmywarkach mechanicznych.
Zalety technologii TRANSFER PRINT – nadruk kalkomanią (kalkomania szklarska):
- duża powierzchnia reklamowa,
- możliwy efekt zdjęcia i rastrów,
- możliwość personalizacji,
- nadruk odporny na zmywanie w zmywarce (z wyjątkiem nadruków z wykorzystaniem farb złotych oraz platynowych),
- odporność na zmywanie wynosi 250 cykli w zmywarce domowej. Użyte farby stopniowo tracą połysk, nadruk pozostaje jednak trwały, nieścieralny, a wydrukowane kolory nie ulegają przebarwieniom.
Ograniczenia tej technologii:
- minimalna grubość linii: w pozytywie 0,2 mm, w negatywie 0,4 mm,
- minimalna wielkość pisma: w pozytywie 7 pkt., w negatywie 10 pkt.
- nadruk nanoszony ręcznie. Możliwe odstępstwa w pozycji logo o 1-2 mm.
7. Nadruk bezpośredni.
Nadruk bezpośredni to wysoce zautomatyzowana technika zdobienia oferowanej ceramiki reklamowej. W odróżnieniu np. od kalkomanii ceramicznej proces nanoszenia nadruku nie wymaga dodatkowego nośnika w postaci kalki. Drukowanie odbywa się bezpośrednio na powierzchni ceramiki. Dzięki temu koszty zdobienia w tej technice są wyraźnie niższe.
Zdobienia nanoszone za pomocą druku bezpośredniego wypalane są w temperaturze ok 800 °C co gwarantuje odporność nadruku na zmywanie w zmywarkach.
Zalety technologii DIRECT PRINT – nadruk bezpośredni.
- niskie koszty druku,
- nadruk odporny na zmywanie w zmywarce (z wyjątkiem nadruków na powierzchniach szklanych, metalowych oraz plastikowych).
- Gwarancja na okres 1 roku.
- Idealna dla motywów w pełnych kolorach.
Ograniczenia technologii:
- Nadruk tylko w pełnych kolorach bez elementów rastrowych.
- Nadruk jedynie na zewnątrz produktu w ramach wyznaczonej powierzchni nadruku.
- Maksymalna ilość kolorów: 6 (od zamówienia minimalnego 108 sztuk).
- Nie jest możliwe naniesienie jednolitego, jednokolorowego zdobienia (w postaci apli) na całą standardową powierzchnię nadruku.
- Każdorazowo w przypadku projektów wymagających naniesienia farby na powierzchnię równą lub większą 60% standardowej powierzchni nadruku danego produktu wymagana jest konsultacja z Twoim opiekunem handlowym.
- Minimalna grubość linii: w pozytywie 0,2 mm, w negatywie 0,4 mm.
- Minimalna wielkość pisma: w pozytywie 7 pkt., w negatywie 10 pkt.
Przykłady nadruków w technice Direct Print:
1. Minimalna grubość linii w negatywie: 0,4 mm
2. Minimalna grubość linii w pozytywie: 0,2 mm
3A. Minimalna wielkość czcionki w negatywie: 10 pkt.
3B. Minimalna wielkość czcionki w pozytywie: 7 pkt.
4. Maksymalna ilość kolorów – 6. Od 24 do 107 sztuk – druk tylko w jednym kolorze, a od 108 sztuk – druk do 6 kolorów.
8. Xpression – kalkomania organiczna.
To już całkowicie nowa jakość nadruków na ceramice reklamowej.
Technologia kalkomanii organicznej (inaczej nazywana Xpression) pozwala nanosić na ceramikę nadruków w dowolnym kolorze Pantone. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych farb możliwe stało się uzyskiwanie wcześniej nieosiągalnych, żywych kolorów np. różów, fioletów, zieleni.
Technika cechuje się bardzo wysoką uniwersalnością, ma nieograniczone możliwości. Można ją łączyć z każdą inną technologią nadruku na ceramice reklamowej. Kalki takie dostosowane są również do nanoszenia ich na powierzchnie zabarwioną Hydrocolorem. Wszystkie farby posiadają oczywiście odpowiednie atesty dopuszczające je do stosowania na produktach mających kontakt z żywnością. Każdy kubek produkowany technologią Xpression – kalkomanii organicznej, zostaje przed wysyłką z zakładu umyty w zmywarce mechanicznej.
Termo Ink
Wyjątkową odmianą kalkomanii organicznej jest technologia Termo Ink. Dzięki warstwie specjalnej farby część nadruku może stać się niewidoczna do czasu wlania do kubka gorącego napoju. Rozwiązanie takie umożliwia stworzenie kubków reklamowych o niezwykle wysokim poziomie kreatywności.
Zalety technologii Xpression– nadruk w kolorze Pantone:
- odporność na zmywanie w zmywarkach wynosząca min. 300 cykli (tylko dla produktów ceramicznych i porcelanowych),
- odwzorowanie kolorów wg wzornika Pantone,
- możliwość nanoszenia nadruków na powierzchnie z Hydrocolorem,
- niskie koszty,
- realizacja już od 24 sztuk.
Ograniczenia technologii:
- mniejsza odporność na uszkodzenia mechaniczne w porównaniu do tradycyjnej kalkomanii ceramicznej,
- lekko widoczny, przeźroczysty obrys dookoła nadruku,
- przy nadruku łączonym, dookoła kubka, zostaje zachowany odstęp, 2 mm,
- nadruk nanoszony ręcznie. Możliwe odstępstwa w pozycji logo o 1-2 mm.
- Nadruk CMYK
- Kolory wykorzystywane w nadruku CMYK
- Xpression z dodatkiem Termo Ink
- Intensywne kolory nadruku Xpression
Porównanie kolorów osiągniętych metodą druku CMYK (a) oraz według Pantone (b):
- Zielony
- Pomarańczowy
- Niebieski
- Czerwony
9. Art print – sublimacja.
Art Print – fotograficzna jakość nadruku to wysokiej jakości nadruk sublimacyjny przenoszony na powierzchnię ceramiki za pomocą specjalnego papieru. Zdobienie dostępne wyłącznie na wybranych kubkach pokrytych wcześniej warstwą bezbarwnego lakieru – poliestru. Nadruki wykonane w technologii „Art Print” zachowują swoje właściwości oraz kolorystykę przez minimum 1000 cykli zmywania w domowych zmywarkach lub okres 1 roku.
Zalety technologii:
- odporność na zmywanie w zmywarkach wynosząca min. 1000 cykli,
- fotograficzna jakość nadruku,
- niskie koszty prototypu,
- jaskrawe kolory nadruku,
- idealna dla niskich nakładów.
Ograniczenia technologii:
- nadruk jedynie na zewnątrz kubka.
10. Kubki z nadrukiem Magic mug.
To nadruk, po którym kubek zmienia kolor pod wpływem ciepła.
Zalety technologii:
- fotograficzna jakość nadruku,
- magiczny efekt przekazu reklamowego,
- niskie koszty prototypu,
- jaskrawe kolory nadruku,
- idealna dla niskich nakładów.
Ograniczenia technologii:
- nadruk nie jest odporny na zmywanie w zmywarkach. Rekomendujemy zmywanie ręczne,
- nadruk jedynie na zewnątrz kubka.
Powłoka „Magic” nie gwarantuje pełnego „ukrycia” nadruku. Stopien efektu transparentności zależny od koloru powłoki na kubku oraz specyfiki nadruku.
Jaka jest różnica między Magic Mug a Magic Mug Logo+?
Pragniemy Was poinformować, że do naszej oferty wprowadziliśmy kubki Magic Matt. Zastosowanie na zewnątrz kubka matowej powierzchni pozwala na uzyskanie jeszcze lepszego efektu MAGIC – ukrycia nadruku pojawiającego się po wlaniu do kubka gorącego płynu. Kubki Magic Matt dostępne są w dwóch fasonach: Tomek Magic Matt oraz Latte Magic Matt.
Porównanie powłoki Magic oraz Magic Mat.
11. kubki ze zdobieniem Crystal touch.
Technologia Crystal Touch umożliwia nanoszenie na ceramikę reklamową ekskluzywnie wyglądających kryształków. Dzięki temu kubki lub filiżanki reklamowe nabierają bardzo ekskluzywnego charakteru. Specyfika procesu produkcyjnego i używane przez nas kleje umożliwiają łączenie Crystal Touch z wieloma różnymi technologiami zdobienia: kalkomanią, drukiem bezpośrednim, Sensitive Touch, a także kubkami Art Print oraz Magic Mug. Nasze kryształy dostępne są w dwóch standardowych kolorach: kryształowo-srebrnym oraz kryształowo-miodowym.
Zalety technologii Crystal touch:
- ekskluzywny charakter zdobienia,
- realizacja już od 24 szt,
- możliwość łączenia z innymi technikami.
Ograniczenia:
- brak odporności na zmywanie w zmywarkach
- Crystal Touch w połączeniu z Kalkomanią Ceramiczną.
- Crystal Touch w połączeniu z Hydrocolor i Sensitive Touch.
12. Piaskowanie, czyli sensitive touch.
Sensitive Touch
Bardzo atrakcyjny efekt Sensitive Touch to idealne rozwiązanie dla osób ceniących sobie niepowtarzalność i najwyższą jakość. Efekt wklęsłego zdobienia uzyskuje się w trakcie procesu dokładnego piaskowania powierzchni ceramiki.
Sensitive Touch Color Plus
Decydując się na zdobienie Sensitive Touch możesz dodatkowo połączyć tę technologię z barwieniem wypiaskowanego motywu na dowolny kolor Pantone (tzw. dodatek Color Plus).
Technologia Sensitive Touch Color Plus dla zamówienia poniżej 108 sztuk dostępna jest wyłącznie z wykorzystaniem ograniczonej palety farb znajdujących się w danym momencie w naszym magazynie. Barwienie Sensitive Touch Color Plus na dowolnie wybrany kolor Pantone odbywa się wyłącznie od 108 sztuk.
Istnieje także możliwość zabarwienia typu Monolith – barwienie zarówno wypiaskowanego motywu jak i pozostałej powierzchni kubka lub filiżanki.
Barwienie Sensitive Touch Color Plus zachowuje swoje właściwości oraz kolorystykę przez minimum 400 cykli zmywania w domowych zmywarkach lub przez okres 1 roku.
Zalety technologii:
- szlachetny efekt zdobienia 3D,
• możliwość dodatkowego zabarwienia wypiaskowanego motywu (tzw. Sensitive Touch Color Plus),
Ograniczenia technologii:
- wielkość czcionki – mała litera o wysokości minimum 3 mm.
• minimalna grubość linii w pozytywie 0,8 mm, w negatywie 1 mm,
Przykładowe realizacje:
- Sensitive Touch na produkcie porcelanowym.
- Sensitive Touch na produkcie ceramicznym.
- Sensitive Touch na matowym szkliwie.
- Sensitive Touch z barwieniem Hydrocolor.
- Sensitive Touch Color Plus z barwieniem Multicolor.
- Sensitive Touch Color Plus z efektem Monolith.
- Sensitive Touch na szkle.
- Sensitive Touch na szkle szronionym.
13. Zdobienia dodatkowe:
Poniżej przedstawione zostały dostępne zdobienia dodatkowe. Po najechaniu kursorem na obrazek pojawi się pełen opis zawierający informację z jaką techniką druku dane zdobienie jest możliwe oraz czy wymagana jest dopłata.
- Nadruk dookoła (także pod uchem).
- Nadruk na uchu kubka.
- Nadruk wewnątrz kubka lub filiżanki (ścianka).
- Nadruk na dnie kubka lub filiżanki (wewn.)
- Nadruk na spodzie (zewn.)
- Zdobienie paskiem.
- Nadruk na spodku.
- Specjalne zdobienie na uchu (creativo).
- Zdobienie paskiem na spodku.
- Nadruk aplą na spodku.
- Nadruk na dzbanku (Duo).
- Nadruk złotem.
- Matowy nadruk złotopodobny.
- Nadruk srebrem.
- Matowy nadruk srebrno-podobny.
- Nadruk transparentny.
- Nadruk imitujący piaskowanie na szkle.
- Zdobienie powierzchni obłej.
- Nadruk na przykrywce.
Część naszej oferty ceramiki reklamowej znajdziesz tu:
sprawdź naszą ofertę na:
http://aideareklamy.porceline.pl/
http://www.aidea.ceramicsline.eu/
w razie pytań napisz do nas
https://aidea.pl/kontakt/