Rebranding marki czy nowe logo firmy?
Zmiany są potrzebne i bardzo korzystne dla marki. Czas szybko mija i wszystko dookoła się zmienia. Jest modernizowane i poprawiane. Bez przerwy powstaje to co nowe i nowoczesne. Projekty graficzne z przed 30 lat trącają już swoim niedopasowaniem do aktualnych czasów. To z kolei nie wzbudza zaufania. Modernizacje zatem są potrzebne także w kwestii marki, nawet takiej, która istnieje na rynku już od bardzo dawna. Jak wiecie większość znanych marek przeprowadziło już proces zmian wizerunkowych. Odświeżenie graficzne logo, a w niektórych przypadkach projekt nowego logo jest bardzo potrzebny. Czasami okazuje się, że zmiany w logo wymuszają kolejne kroki. Stare wizerunkowo materiały reklamowe firmy za bardzo odstają od projektu nowego logo. Potrzebne jest wtedy odświeżenie całego wizerunku marki.
Przekonania właścicieli firm.
Niestety, wielu właścicieli firm jest przekonanych, że stworzone 30 lat temu logo musi towarzyszyć im przez kolejne lata. Przynajmniej tak długo, jak długo będzie funkcjonowała ich firma. To bardzo błędne myślenie. Przecież te znane logo firmy może i powinno zostać poddane procesowi odświeżenia. Powinno przejść swego rodzaju ewolucję. Najważniejsze, że wyjdzie to całej firmie tylko na dobre. Przejście przez proces odświeżenia wizerunku jest nawet wskazane. Zwłaszcza, że dostarcza on wielu korzyści.
Potrzebne zmiany.
Po 1995 r wyraźnie ukształtował się trend do upraszczania symboli firmy. Usuwane są zbędne ozdobniki, dodatki nazwy. Oznaczenia te przechodzą jedynie drobny lifting. Dzieje się tak nie bez przyczyny. Chodzi o to, że daleko idące zmiany kolorystyki czy całego symbolu mogłyby za bardzo ingerować w reakcję klienta. Nikt nie chce by odbiorcy pomyśleli, że to co było odeszło i powstało coś zupełnie nowego. Trzeba będzie wtedy od nowa zadbać od zaufanie i dobą opinie.
Na zmianę logo lub na jego odświeżenie zdecydowało się już wiele firm. Bardzo dużo znanych, światowych marek o ugruntowanej pozycji na rynku przechodzi tego typu zmiany co pewien czas. Jako jeden z przykładów przytoczymy tu logo Apple. Te amerykańskie przedsiębiorstwo informatyczne ma bardzo charakterystyczne i proste logo. Dlatego też bez względu na to jak bardzo zmieni się jego kolor i wykończenie to te nadgryzione jabłko amerykańskiego giganta techniki komputerowej już zawsze będzie kojarzone z wysoką jakością, funkcjonalnością i nowoczesnością.
Zmiany w wizerunku marki czy też w samym logo generują duże korzyści dla danej firmy. Tego typu starania pokazują wszystkim, że marka chce się dostosować do obecnych czasów. Firma się rozwija i dba o swoją pozycję na rynku. Dba o swoją konkurencyjność. Klienci to zauważają i doceniają.
Dobrze jest gdy podczas pracy nad identyfikacją wizualną marki powstawiają różne, nowe materiały wizerunkowe. Katalogi reklamowe, foldery firmowe, teczki ofertowe, opakowania, ulotki reklamowe, plakaty, szyldy, banery reklamowe, itp., odegrają swoją ważną rolę. Stosowanie tego typu materiałów daje duży potencjał reklamowy firmie a także zwiększa przewagę nad konkurencją.